Σάββατο, 26 Ιουνίου 2010

Επιτάξεις για να προχωρήσει η Ιόνια Οδός

Το θεσμικό πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων που περιλαμβάνει επιτάξεις ενεργοποιεί και ενισχύει με νομοθετικές παρεμβάσεις η κυβέρνηση, προκειμένου να επισπεύσει τις διαδικασίες των απαλλοτριώσεων εκτάσεων για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού.Αυστηρό μήνυμα στους φορείς της αυτοδιοίκησης και σε ιδιώτες που δημιουργούν προσκόμματα στη διαδικασία έστειλε με την παρουσία του στην Ήπειρο ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, καλώντας τους Δήμους που δεν έχουν ανταποκριθεί στις εκκλήσεις της κυβέρνησης να παραχωρήσουν δημοτικές εκτάσεις άμεσα, πριν την εφαρμογή του «Καλλικράτη».Οι δραστικές λύσεις είναι μονόδρομος για την κυβέρνηση, αφενός λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων που παρουσιάζει το έργο,τόσο στο βόρειο, όσο και στο νότιο τμήμα, και αφετέρου λόγω των υπέρογκων αποζημιώσεων που καλείται να πληρώσει σε αποζημιώσεις, προκειμένου να αποφύγει τις δικαστικές εμπλοκές. Τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης ανακοίνωσε ο κ. Μαγκριώτης χθες από την Άρτα, όπου επισκέφθηκε τον ανισόπεδο κόμβο Αγίου Δημητρίου και το εργοτάξιο της Ιόνιας Οδού στο Μενίδι. Ο κ. Μαγκριώτης συνοδευόταν από τον Γενικό Γραμματέα Συγχρηματοδούμενων Έργων Σέργιο Λαμπρόπουλο, τη Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Ηπείρου Δ. Γεωργακοπούλου, τους βουλευτές Άρτας κ.κ. Στασινό και Τσιρώνη, τον βουλευτή Πρέβεζας κ. Παπαχρήστο και το Νομάρχη Αιτωλοακαρνίας κ. Σώκο. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης κανένας δήμος στην Άρτα δεν έχει παραχωρήσει δημοτικές εκτάσεις, ενώ δεν θέλησε να κατονομάσει συγκεκριμένους δήμους.Σε ότι αφορά τους ιδιώτες, ο κ. Μαγκριώτης έκανε λόγο για κερδοσκοπικές τακτικές με στόχο να λάβουν μεγαλύτερο αντίτιμο.«Θεωρούν ότι με εμπόδια και με τις συνεχείς δικαστικές αναβολές θα υπάρξει πίεση στην κυβέρνηση ώστε να πληρώσει πολύ περισσότερο, λες και τα χρήματα δεν είναι του φορολογούμενου πολίτη. Θέτουν το δίλημμα αν η κυβέρνηση θα δώσει τα χρήματα στους εργολάβους ή σε αυτούς. Δε θα δώσουμε περισσότερα ούτε στους εργολάβους ούτε στους ιδιώτες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μαγκριώτης. Την σημασία της Ιόνιας Οδού στην αναπτυξιακή πορεία της Ηπείρου τόνισαν, η κα Γεωργακοπούλου και οι κ.κ. Τσιρώνης και Στασινός.
epirusgate.blogspot.com

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αστακός: Ερώτηση για τη μονάδα υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου

Ερώτηση προς τις υπουργούς Περιβάλλοντος Ενεργείας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, κατέθεσαν για τη θερμοηλεκτρική μονάδα υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας οι ανεξάρτητοι βουλευτές Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός.

Ειδικότερα, οι βουλευτές αναφέρουν:

Με ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα ταχύτητα ολοκληρώθηκαν τους τελευταίους μήνες οι διαδικασίες αδειοδότησης της μεγαλύτερης θερμοηλεκτρικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της χώρας μας ισχύος 1100 ΜW. Πρόκειται για επένδυση της εταιρείας πετρελαίων του Κατάρ (Qatar Petreleum) και αφορά μεταξύ άλλων την κατασκευή θερμοηλεκτρικού σταθμού με καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (Liquid Petroleum Gas - LPG) στο Πλατυγιάλι του Δήμου Αστακού.

Το δεδηλωμένο ενδιαφέρον του πρωθυπουργού, οι επισκέψεις υπουργών στο Κατάρ και του πρέσβη της χώρας αυτής ερμηνεύουν ίσως την ασυνήθιστη ταχύτητα έκδοσης της πρώτης άδειας παραγωγής που δόθηκε από τη ΡΑΕ σε λιγότερο από ένα μήνα μετά την κατάθεση της σχετικής αίτησης, αλλά δεν είναι αρκετές για να αιτιολογήσουν ένα τέτοιο επενδυτικό σχέδιο για τους παρακάτω λόγους:

• Δεν προβλέπεται στον κατατεθειμένο στη Βουλή μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό, ούτε ως μέγεθος ηλεκτρικής ισχύος ούτε ως καύσιμο ενώ παραμένει αδιευκρίνιστο κατά πόσο είναι συμβατό με τους εθνικούς στόχους για μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ (Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) στο 20% του εθνικού ενεργειακού μείγματος , πολύ περισσότερο που το μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας φέρεται να προορίζεται για εξαγωγή στην Ιταλία.

• Ενέχει μεγάλη επικινδυνότητα (κίνδυνος έκρηξης με επιπτώσεις σε ακτίνα χιλιομέτρων, αλλά και από τις διαφυγές αερίου που αναμένεται να φθάνουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα -κατά μέσο όρο 40.000 τόνους- ετησίως). Εξάλλου υπάγεται στην οδηγία «Σεβέζο» ως επικίνδυνη βιομηχανική εγκατάσταση.

• Συνεπάγεται σοβαρότατη τοπική θερμική ρύπανση τόσο στην ατμόσφαιρα όσο και στη θάλασσα, αλλά και τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση από οξείδια του Αζώτου και του Θείου, μονοξείδιο του Άνθρακα, αιωρούμενα σωματίδια σε απόσταση μόλις 10 χλμ από την πόλη του Αστακού.

• Περιλαμβάνει, ως περιβαλλοντικό άλλοθι, μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων από φύκια μέσω διοχέτευσης του διοξειδίου του άνθρακα στη θάλασσα, τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε τέτοια κλίμακα.

• Βρίσκει αντίθετο τον τοπικό πληθυσμό που θέλει τη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγυαλίου ως διαμετακομιστικό λιμάνι και πλήττει σοβαρά την τουριστική προοπτική της ευρύτερης περιοχής.

Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην το διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής, μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης μάλιστα, επικινδυνότητας, αφού μέρος της επένδυσης εμπίπτει στην οδηγία Sevezo.

Ερωτώνται οι υπουργοί:

1. Ποιο θα είναι το όφελος για τους κατοίκους της περιοχής και την Εθνική μας οικονομία, από την υλοποίηση μιας τέτοιας επένδυσης σε ένα λιμάνι που διαθέτει ελεύθερη ζώνη εμπορίου και ελεύθερη ζώνη βιομηχανίας, χωρίς την επιβολή φόρων και χωρίς την επιβολή προστιθέμενης αξίας στα διακινούμενα προϊόντα της, όπως είναι τα πετρελαϊκά παράγωγα;

2. Πόσο θα επιβαρύνει η συγκεκριμένη επένδυση με νέα χρηματικά πρόστιμα την προβληματική κατά τα άλλα Ελληνική οικονομία αφού θα ανεβάσει τους ρύπους και σε πανελλαδικό επίπεδο.

3. Πως θα αντισταθμιστούν οι λιγοστές (140 από 1500 που είχαν αρχικά αναφερθεί) θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από την εγκατάσταση της εν λόγω εταιρίας στο λιμάνι του Αστακού, με τις απώλειες των θέσεων εργασίας που θα επιφέρει η λειτουργία της εν λόγω μονάδας σε άλλους υφιστάμενους οικονομικούς τομείς οι οποίοι θα υποστούν σοβαρή συρρίκνωση;

4. Αληθεύει ότι απ’ τις 23/10/2009 έχει κατατεθεί αίτηση στη ΡΑΕ (απ’ την εταιρεία ENGAL) για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από καύση αστικών αποβλήτων (σκουπιδιών) 200MW στην ίδια περιοχή;